۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

تنها دلیل پیروزی جنبش های اعتراضی خاورمیانه همدلی و اراده قوی مردمانش بوده است نه شعار دادن آنها !

وقتی نگاهی به اخبار اعتراضات یمن . بحرین و سوریه میاندازیم به این نتیجه میرسیم که با وجود حجم گسترده سرکوب و کشتار مردم معترض  انها همچنان با اراده قوی خود به دنبال به ثمر رساندن اعتراضات خود هستند و هیچ گاه در طول 5.6 ماه مبارزه دست از هدف خود نکشیده اند و میدانند که راهی که درش پای گذاشته اند تساوی درش وجود ندارد یا مرگ یا پیروزی برایشان مهم است . قطعا با چنین اراده ای به اهداف خود دیر یا زود خواهند رسید . ما ایران را که مقایسه میکنیم هیچ نشانی از همدلی و یکدست بودن در مردمانش وجود ندارد هر کس ساز خودش را مینوازد هر حذبی میخواهد اهداف و نظرات خودش را پیش ببرد و به حرف دیگیری توجه ندارد . گاهی درگیری و بحث و جدل بین سلطنت طلبان و اصلاح طلبان به وجود می اید
. گاهی مجاهدین و جمهوری اسلامی به جان هم میافتند گاهی سکولارها میاییند و کلا هیچ کس را قبول ندارند گاهی مخالفین اسلام و موافقین آن به جان هم میافتند و نمونه های بسیاری دیگر که میتوان کتابی در موردش نوشت ! عده ای هم که از ترس جانشان هیچ کس را تایید نمیکنند و سکوت را بهتر از اعتراض میدانند ! ایا  این راهی که ما میرویم به ازادی و به کرسی نشاندن حرفان ختم میشود ؟! در شعار دادن بسیار توانا و قدرتمند هستیم یک نمونه از شعارهایی که دادیم و تقدیم به باد هوا شد این شعار بود >> در صورت دستگیری هر یک از سران جنبش سبز وعده دیدار ما انقلاب تا ازادی ! .ما چه شد !؟ هیچ تنها کیهان و رجا به ریشمان خندیدند و فهمیدند دیگر حنایمان رنگی ندارد و شعارهامین باد هواست .. اما صحبت من این است چرا شعار میدهیم ؟ چه کسی ازمان خواسته است شعار بدیهم و بعدش نتوانیم از پس ادعاهایمان بر بیاییم ؟ کدام یک از مردمان کشورهای سوریه و یمن و بحرین / مصر و تونس با شعار دادن به جلو حرکت کرند که ما داریم میکنیم ؟! انها هیچ ادعایی نکردند و بدون ادعا تناه با عرم و اراده قویشان در جلوی استبداد حاکم بر کشورشان ایستادند و در عرض 1 ماه کار را تمام کردند ! نه کسی را بزرگ کردند و نه کسی راخرد کردند و نه به ریش کسی خندیدند ... خود جوش تصمیم گرفتند و خود جوش کار را تمام کردند نه به دنبال رهبر و شورا گشتند و نه از حذب و گروهی انتقاد کردند تمام سیاست مداران و احذاب را در کنار خود دانستند و نه به عنوان رهبر و سخنگو ! اما در ایران ابتدا اصلاح طلبان را به عنوان خدا در کنار خود حس کردیم ! اما کم کم حذفشان کردیم از جمله خاتمی که این اواخر چنان خردش کردیم که فکر نکنم دیگر به دنبال مصاحبه و بیانیه دادن برود ! اما یک بحث دیگر این است که تنبل بودن خودمان و نداشتن اراده قوی را به گردن دیگری می اندازیم ! گاه گلایه میکنیم که رهبر نداریم گاهی میگوییم شورای امید دستور نداده است گاه میگوییم اعتراض در این شرایط به صلاح نیست ! خوب ما که کلا هیچ کس را قبول نداریم چرا خود رهبر خود نباشیم ؟ مگر در اعتراضات عاشورای 88 و 13 ابان و 25 بهمن رهبرانمان تجمع کردند ؟ این ما بودیم که حکومت را به چالش کشیدیم و ان را تا مرز سقوط پیش بردیم نه شورای سبز امید و رهبران آن ! این ما بودیم که توانستیم در روز قدس ان حماسه میلیونی را بیافرینیم ... تنها یک عزم و اراده قوی دیگیری نیاز داریم تا اعتراضات را از نو شروع کنیم .. و امیدوارم این را بیاموزیم که این ما هستیم که میتوانیم ایرانی دیگر بسازیم نه شورا و احذابی که در خارج از کشور ایده میدهند . و این را هم بیاموزیم که هیچ چیز نمیتواند دلیل عقب نشینی ما باشد و اگر چیزی را بهانه کنیم و بگوییم که فلان چیز باعث میشود ما به یاد رهبرانمان نباشیم و ... نشان دهنده بی عرضه بودن خودمان است و گرنه هیچ بحث و اتفاقی باعث نمیشود که ما اعتراضات را فراموش کنیم !
به اشتراک بگذارید:

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader ::

۳ نظر:

  1. آن گروه که آخرتشان مقدم به دنیا است ، دور و بر آقای خامنه ای جمع هستند...

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=66:1389-06-26-06-53-44&catid=45:nazar-bozorgan

    پاسخحذف
  2. بهترین مطلبی بود که درباره جنبش خوندم.
    تا همه قومیت ها با هم همدل نشن هیچکاری نمیشه کرد.
    پس الکی خودتون رو به کشتن ندید.
    این مردم حقشونه.

    پاسخحذف
  3. کسانی که از شاهنشاه آریامهر بدلیل برخورد با تروریست های کمونیست و تروریست های اسلامی در دهه های ۱۳۴۰ و۱۳۵۰ پس از ترور دو نخست وزیر و دو بار سوء قصد بجان خود وی انتقاد میکنند بهتر است به برخورد کشورهای ژاپن٬ اروپایی و امریکا با تروریست های کمونیست و تروریست های اسلامی نیز توجه کنند.(در قسمت راست صفحه لینک های زیر به زبانهای دیگرترجمه می شود.)
    ۱- ژاپن- ارتش سرخ ژاپن با «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» رابطه‌ای بسیار نزدیک داشت. «ارتش سرخ ژاپن» در داخل ژاپن زیاد فعال نبود ولی در واقع «ارتش سرخ متحد» (رنگو سکیگون) بازوی ارتش سرخ ژاپن در داخل ژاپن بود. هدف ارتش سرخ ژاپن براندازی سلطنت در ژاپن و آغاز یک انقلاب بود.
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%D9%88_%D8%B4%DB%8C%DA%AF%D9%86%D9%88%D8%A8%D9%88
    ۲-ایتالیا- بریگاد سرخ یک گروه مارکسیست-لنینیست بودند که در دههٔ ۷۰ و ۸۰ میلادی دست به ترور سیاسی می زدند و مرکز آن‌ها در ایتالیا قرار داشت. مهمترین ترور آن ها، قتل آلدو مورو نخست وزیر سابق ایتالیا در ۱۹۷۸ می باشد.۴
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE
    ۳-آلمان-فراکسیون ارتش سرخ (به آلمانی: Rote Armee Fraktion - RAF) که به صورت مخفف آر.اِی.اف نیز خوانده می‌شود، یکی از خشن‌ترین و شاخص‌ترین گروه‌های چپ‌گرا در آلمان پس از جنگ جهانی دوم بود. آر.اِی.اف در دورهٔ اول حیات خود با نام گروه بادر-ماینهوف نیز شناخته می‌شد. فراکسیون ارتش سرخ در سال ۱۹۷۰ توسط آندریاس بادر (Andreas Baader)، گودرون انسلین (Gudrun Ensslin)، هرست مالر (Horst Mahler), اولریکه ماینهوف (Ulrike Mainhof) و چند نفر دیگر پایه‌گذاری شد و خود را یک گروه چریکی شهری‌ کمونیستی و ضد امپریالیستی توصیف می‌کرد.
    فراکسیون ارتش سرخ از ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۸ فعالیت داشت و عملیات‌های بسیاری را به خصوص در پاییز ۱۹۷۷ انجام داد. آر.اِی.اف مسوول قتل ۳۴ نفر، دستبردهای متعدد به بانک، و انفجارهای متعدد می‌باشد. در سال ۱۹۹۸ آن‌ها انحلال خود را اعلام کردند. در طول این مدت ۲۷ نفر از اعضای گروه در درگیری با پلیس یا به عللی چون خودکشی، اعتصاب غذا و بیماری جان خود را از دست دادند.
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86_%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4_%D8%B3%D8%B1%D8%AE
    ۴-ارتش جمهوری خواه ایرلند
    ۵-گروه جدایی طلب باسک اسپانیا
    گروه های تروریست کمونیست و مسلمان که اختلافشان با شاه و مردم ایران بخاطر ایدیولوژی و عقیده خودشان بود نه آزادی و رفاه مردم ایران٬ زیرا برای همه روشن شده است که اینان دشمن آزادی و رفاه ایران و ایرانی هستند٬ و هیچ اعتقادی به آزادی ندارند.
    آیا دیکتاتوری و فضای نظامی را این گروه های تروریستی بوجود آوردند یا شاه؟

    پاسخحذف