۱۳۹۰ خرداد ۲۵, چهارشنبه

خودمان را گول نزنیم با این گونه اعتراضات راه به جایی نخواهیم برد

پس از 25 بهمن که به دستور موسوی و کروبی دوباره به خیابان امدیم نور امید بار دیگر به دلهایمان بازگشت اما پس از دستگیری موسوی و کروبی عملا قدرت رهبری از دستمان خارج شده . آن سه شنبه های اعتراضی طرح بی معنی بود که تنها جنبش را فرسوده کرد . جنبش سبز نشان داده جنبشی نیست که بتواند همه روزه و به طور متوالی اعتراض خیابانی انجام دهد این را شاهد بودیم که در سه شنبه ها نتوانستیم ره به جایی ببریم . درست است اعلام امدن به خیابان حکومت را به وحشت وا میدارد اما زمانی که هیچ واکنشی از سمت ما نباشد انها روز به روز پر قدرت تر میشوند . کشاندن پلیس و بسیج به خیابان با بیانیه های ما هیچ مشکلی را حل نمیکند باید عمل از سمت خودمان باشد . در 22 خرداد آمدیم اما نه با شدت دفعه های قبل تنها با سکوت امدیم و راه به جایی نبردیم در 25 خرداد بهتر است بگوییم اصلا نیامدیم !
چون با توجه به جمعیت 13 میلیونی شهر تهران حضور اندک در میادین و خیابان ها اصلا به چشم نمیاید ! شاید ترس از سرکوب و دستگیری باعث شده است جنبش به چنین حال و روزی دچار شود اما یادمان باشد زمانی که سرکوب ها شدت بیشتری داشت با قدرت بیشتر میامدیم بعد از سرکوب 13 ابان 16 اذر با قدرت امدیم و بعدش در عاشورا با قدرتر ظاهر شدیم اما وقفه افتادن میان اعتراضاتمان همه چیز را از یادمان برد و مارا دچار روزمرگی کرد . 25 خرداد امسال شاید تعداد کسانی که واقعا به قصد تجمع امده بودند در کل میادین 1000 نفر هم نمیشدند ! مردم دیگر اصلا خبر نداشتند امروز چه خبر است و چرا تهران امنیتی شده است تنها دلیلش نیز همین است که خبرسانی و اطلاع رسانی در فضای جامعه 0 است ! در اینترنت ممکن است میلیون ها نفر خبر دار باشند اما از فضای جامعه غافل هستیم ! گله ای دارم از کسانی که در فضای مجازی خود را سرباز جنبش مینامند اما در عمل ... متاسفانه در عمل ضعیف هستند و ان چیزی که ادعا میکنند نیستند چه در فیس بوک چه در بالاترین و چه در فضهای مجازی دیگر . تا زمانی که هر یک به امید دیگری باشیم و گوشه خانه بنشینیم وضعیت همین است ! 2 راه داریم یا باید رهبرانی مصمم همچون موسوی و کروبی رهبری مان ر برعهده بگیرن و یا خود را در عمل نشان دهیم / با این گونه قدم زدن در خیابان ها راه به جایی نخواهیم برد
تصاویر حضور پر تعداد ماموران در خیابان های تهران در 25 خرداد 90








به اشتراک بگذارید:

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader ::

۱۵ نظر:

  1. ADMINE AZIZ tahlile khobi bod, vali man khodam hamchin comentio tu facebooke 25 e bahman gozashtam vali koo goshe shenava, natanha comentamo hazf kardan balke useramo block kardan, moteasefane dar ghiyabe mir hosein va sheykh mehdi, eslahtalabhaye khiyanatkar ohde dare omur shodan va faghat hadafeshun khabundane jonbeshe sabze , shoraye hamahangi va gorohe 25e bahman joze kasiftarin va khiyanatkar tarin goroha be jonbeshe sabzan, moshkele ma injast baradar, moshkele ma injast ke gire adamaye roobah sefat oftadim, dus daram hame ja ino begid ke ba shoraye hamahangi rah be jayi nakhahim bord, merc khaste nabashid.

    پاسخحذف
  2. کاملا موافقم.هم خودمان وهم مزدران رو مسخره کردیم.حتی 10% مردم تهران هم خبر نداشت امروز چه خبره و همه حاج و واج بودند..
    با این شکل مبارزه اخوندا 100 سال دیگه سوارند با اجازتون.
    مردم ایران حاضر به هزینه دادن نیستند. جماعت خواب و بی عار.غیرت دیگه از این سرزمین قحط الرجال پر کشیده.برای خودمان متاسفم.

    پاسخحذف
  3. واقعا خجالت اوره .حالا هی بشینیم و به تاریخ چند هزار سالمون ببالیم.
    الان چی هستیم جماعتی بی غیرت بزدل و تو سری خور

    پاسخحذف
  4. ADMINE AZIZ tahlile khobi bod, vali man khodam" hamchin comentio tu facebooke 25 e bahman gozashtam vali koo goshe shenava, natanha comentamo hazf kardan balke useramo block kardan"

    ما انتقاد پذیر نیستیم یکی از مشکلاتمون همینه . باید واقعیت هارو قبول کرد

    پاسخحذف
  5. بايد اينو بپذيريم كه نه موسوي نه كروبي نه راه سبر اميد ميتونه ما رو به هدف برسونه. چون حفظ نظام براشون از خواسته هاي ما مهمتره!! براي يكبار هم كه شده تصميم خودمان را بگيريم و براي سر نگوني كل نظام قدم برداريم. ما اگر متحد بشيم پيروزيم. اگر همگي يك هدف داشته باشيم پيروزيم. مردم سوريه تصميمشان را گرفتند و نظام را ميكشند پايين ما ده سال ديگه هنوز بايد خبرها را بخوانيم و حسرت بخوريم كه تونس تونست، مصر تونست سوريه تونست ما هنوز دو دليم و نتونستيم. برادر و خواهر سبزم از سرنگوني كل نظام نترس كه تنها راه ازادي ايران و ازادي زندانيان سياسي از جمله مير و شيخ. ما با هم هستيم؟

    پاسخحذف
  6. فقط بلیدم غر بزنیم وقتی فراخوان مداوم نمیدند دادو بیداد راه میندازید که باید هر روزی باشه تو خیابونها بمونیم و ..... وقتی مداوم میشه میگید جنبش فرسوده میشه و مردم توان هرروز هزینه دادن ندارند و.....کاشکی بجای این حرفها منطقی تر فکر میکردیم.امروز انصافا چه فرد یا رهبری قادر است بیشترین مردم رو به خیابون بیا ره?رضا پهلوی یا مسعود رجوی یا عقاب ایران!کدوم ایا کسی بیش از همین شورای هماهنگی توان این کارو داره خوب بیاد به میدون کی جلوشو گرفته ویسادن و غر زدن که نشد کار.حالا که اینچنینه حداقل مدت دو سه ماه خودمون رو دربست در اختیار این شورا قرار بدیم ببینیم چی میشه این به معنای سبز الهی شدن و قبول همه نظرات این گروه نیست بلکه عملی واقع بینانه ترین استراتژی در حال حاضر است.متاسفانه فقط میخواهیم بگیم حرف ما درسته بدون در نظر گرفتن شرایط و واقعیت های ایران.کاشکی بجای این نسخه پیچیدن های نااگاهانه و بدور از واقعیت شرایط خیابان های ایران و نوع برخورد حکومت وقت خود را صرف اگاه کردن جهانیان از شر ایط ایران و اگاهی جامعه در روزهای قبل از تجمعات میکردید خصوصا خارج نشین ها که ازادانه میتواتند در سایبری فعالیت کنند.در یاهو یا نیمباز یا اواکس مسنجر که محل حضور جوانان هست هیج اطلاع رسانی برای تجمعات انجام نمیشه.بعد هم میگیم چرا مردم خبرداشتند ایران فقط یاهو و فیسبوک نیست.

    پاسخحذف
  7. نوکرتم به مولا.حرف دل مارو هم زدی.به خدا همین آقای "امیر ارجمند" و این طرز حرف زدنش که به آخوند ها شبیه هست ما رو به سمت بدبختی و نابودی جنبش میبره.به خدا اگه از جناب واحدی حمایت کامل میشد که خودتونم میدونید چقدر صریح و رک حرفشو میزنه الآن اینجوری نمیشد.من اکانت بالاتربن ندارم ولی ملتمسانه ازتون میخوام که یه مطلبی درمورد همین دو نفر بنویس.آقا کی دیدی این "امیرارجمند" از خامنه ای بد بگه اصلا ؟ ازین میترسم دو ماه دیگه بگن ارجمند مهره ی خامنه ای بود.ولی دیگه جنبش تا اون موقع دیگه مرده با کار های این نامرد.التماس میکنم درمورد این یه مطلب اونجا بذار.ممنونم عزیز.

    پاسخحذف
  8. Shoma boro khodeto bespar be shoraye hamahangi aziz, kesi mage joloto gerefte? Gofti rahpeymayie modavem? Koo mishe be man neshun bedi key in shora rahpeymayie modavem elam karde? 22,25,26 ine modavem? Rahpeymayie sokot? 25 khordade 88 3 milyoon nafar rahpeymayie sokot kardan chi shod? Age jamiati ke on moghe omade bodan ye tofam mindakhtan soriyevo lobnano jomhoriye eslamio ab mibord! Bade 2 sal in shora miyad rahpeymaie sokot elam mikone, in yani chi? Yani khiyanat yani mardomo be sokhre gereftan, man shakhsan behich vajh in shoraye khiyanatkaro az jomhoriye eslami kasiftar midunam va hich vaght dg vasashun tareham khord nemikonam.

    پاسخحذف
  9. پس چی‌ شد این همه رجز خوندن؟ مملکتی که جلوی چشم شوهرها به زنانشان تجاوز میشه و در زندانها ترتیب زندانی رو میدن و بعد فقط گله می‌کنیم لایق همین حکومت هستیم. خلایق هرچه لایق. از گرانی و گشنگی و از اینکه از دیوارمون بالا می‌رن و به حریم خونه تجاوز میکنن حرفی نمیزنم، فقط درود به اون گرگانی که تا پای جان از حریم خونه‌اش دفاع کرد و این جانیان از پشت بام پرتش کردند پایین و جیک همسایه‌ها هم در نیامد. ali zand

    پاسخحذف
  10. جنبش با آگاهی بخشی من و تو داره رشد میکنه. تازه داره خاطره فداکاری نداها و سهراب ها میرسه به شهرستانهای کوچک. امید بده و عجول نباش. نکنه شما هم مثل وزارت اطلاعات میخواهی هرچه زودتر افراد آگاه و موثر جنبش را با حرکت های کم اثر شناسایی کرده و بسوزونی شون. حرکت احساسی دشمن جنبش ملت است. بیخود نیست نصف مامورها دنبال دوربین و موبایل ملت هستند از روشنگری میترسند تو همون کلیپ ها ی دو سال گذشته جنبش را به ملت جنوب شهر و روستا برسونی مردم بلدند چطوری ضحاکان را سر جایشان بنشانند.

    فکر کردی چرا وزارت اطلاعات مسئول پیشبرد BRT در سطح شهرها میشه. چرا پول این طرحها اوورت میرسه و یزید ثانی قالیباف را برای این خدمتش و در اصل خیانتش به ملت تشویق میکنه؟ چون از این طریق ترسشونو کاهش میدن و در صورت لزوم از اون راههای میانبر BRT سریعتر برای کشتار مردم لباس شخصی عازم میکنند.
    پس حکومت از بشار اسد هم جنایتکارتر و هم با هوشتره. حواستون هست که کلی پول خرج ساختن سایتهای مختلف برای تفرقه اندازی بین سبزهاکرده اند و میکنند؟ از کجا معلوم من الان در صفحه ای نمی نویسم که صاحبش از تیم مجازی صداوسیما یا تیم سایبری سپاه پول گرفته تا مردمو ناامید کنه(انشااله که اینطور نیست البته باشه هم مهم نیست چون ما به روشنگری جامعه ادامه میدیم)
    بنابر این ترس حاکمان از روشنگری مشخص است روزش برسد خود بسیجی ها هم قید رانتشونو میان داخل ملت سبز البته احمق ترهاشون هم کم کم دارند میفهمند حکومت امام زمان و ... هم تا آخوندها باشند قابلیت اجرایی شدن نداره

    پاسخحذف
  11. حرف های ولی وقیح را میزنی حداقل براش تبلیغ درست حسابی کن.

    ولی وقییییح - ولیی وقییححح - ولی وقققققییح

    پاسخحذف
  12. دوست عزیز، باید همه با هم بیاندیشیم و راهکارهای مناسبی برای گسترش مبارزه مدنی پیدا کنیم . ضمنا من امروز مطلبی در سایت بالاترین دیدم راجع به سخنرانی اخیر آیت الله دستغیب که به شهید هاله سحابی هم در آن اشاره شده بود. لینک مطلب راهم کاربر Germany عزیز گذاشته بود. در زیر لینک کامنتهای کاربری به نام Argument گذاشته شده بود که با بیشرمی تمام ازشهید هاله سحابی به نام "زنک" صحبت کرده وازکلماتی مثل "دفن نعش" و غیره در مورد او استفاده کرده و درنهایت هم کل خبر را تکذیب کرده بود. من عضو بالاترین نیستم ولی از شما که عضو هستید میخواهم که از هر طریقی که میتوانید از قول همه ما ازمدیریت بالاترین بخواهید که حساب اراذلی مانند این شخص کثیف و معلوم الحال اطلاعاتی را که میدانم همواره سوهان اعصاب بقیه کاربرهای عضو و غیر عضو هستش را ببندد. البته اینرا هم میدانم که همیشه در مورد این فرد گزارش تخلف رد میشود ولی متاسفانه مدیریت بالاترین اهمیت نمیدهد. ولی اینبار پستی و بیشرفی را به اوج خودش رسانده است.

    پاسخحذف
  13. تنها راه رهایی ایران مبارزه مسلحانه

    مرگ بر خامنه‌ای

    مرگ بر جمهوری کثیف اسلامی

    پاسخحذف
  14. ma ye joorayi az pish bakhteyim.. un vaghta ke maha paberehne miraftim namaz jome,un vaghta ke che vase azadari che vase tafrih miraftim masjed sine zani, un vaghta ke donbale dars o daneshgah boodim, un vaghta ke fekr mikardim chekar konim ke ezdevaje movafaghi dashte bashim... ina dashtan az gooshte pahlooye ma ,az gohare shab cheraghe zamini ke tooshim mibordan o mikhordan o gondetar mishodan... yadetoone khameneyi goft :ahmagh ha khyal kardan ke folan... nagahan pachekharash hame baham khanddan? un khande be dele sadeye adamayi bood ke ba in farakhan ha raftan va khodeshoono tahvil dadan, maro ham tanha gozashtan...hanoozam dastgir kardan o lat o par kardane adamaye sadeyi ke khyal mikonan enghelab yani in ... ya enghelabe 57 ro bavar daran , barashoon zange tafrihe... INA KAEYLI GHAVITAR AZ IN HARFAN... CHOON POOLEMOON TOO JIBE UNAS... ghol midam hich chareyi joz taslim nist felan,dargiriye mosallahane ham faghat ye pishnahade,,, akhe ba koodoom aslahe... ina az poole jibe ma unhame tajhizat kharidan, mahvare hava kardan...dahane hame baz moond .. cera? choon ma dadim beheshoon!!!
    hala az khab bidar shodim...
    arteshe sayberi ro nadidid?
    delam shoor mizane... ke alan ham ba tars.. va ba estefade az imprivate browsing umadam too in safe ...
    ye delam mige hamin safe ham ....
    man barha in agahi ro ba ip haye mokhtalef dadam ke vaghti ejdeha dahaneshh baze narid too khyaboonatoo dahanesh... amma har bar didim ye seri raftan va az jonbesh kam shodan ta tamoom shod....
    moteassefam bacheha... gamoonam kheyli dir shode... aslahe lazeme va khoon... libi ro bebinid ... 100 badtar az un....
    va ....
    be bala ke negah mikonam mibnam hame inan : NASHENAS, az jomle khodam!!!!!
    va inke ...
    va negaham mesle yek harfe doroogh/ sharmgin ast o foroo oftade!!!!

    پاسخحذف
  15. دوست عزیز. بازتعریف نحوه مبارزه مسالمت آمیز، نقد بسیاری از مواضع اصلاح طلبان، جستجو برای دلایل افول امید و اعتماد به نفس در جامعه به نظرم موضوعاتی هستند که نیاز به بحث دارند. در این چند روز چندین نفر از جمله خودم در این مورد لینک داده ام (چند نمونه): (قصد تبلیغ ندارم)
    http://balatarin.com/permlink/2011/6/16/2572964
    http://balatarin.com/permlink/2011/6/15/2571751
    http://balatarin.com/permlink/2011/6/16/2572828
    http://balatarin.com/permlink/2011/6/15/2571142
    این هم نظر رویکردی خشن تر:
    http://balatarin.com/permlink/2011/6/16/2572895
    باید ایده ها کنار هم قرار داده شوند. فکر می کنم باید موضوع داغی در این مورد زده شود تا همه بتوانند اظهار نظر کنند. از شما به عنوان یک بالاترینی معتبر می خوام قبول زحمت کنید و مدیریت

    پاسخحذف