۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

این جماعت نفـرت می‌خواهنـــــد! / نوشته ای برای تجزیه طلبان ترک


بــــــرخـــــی از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز (باصطلاح هواداران) به هر شهری که قدم می‌گذارند، با مردم شهر و هواداران تیم مقابل آگاهانه درگیر شده و سعی در تحریک میزبان و اغتشاش دارند. درگیری فیزیکی نیست بلکه از جنس نفرت است. از نوع قومی یا شهری یا هر چیز دیگر. برایشان در شهر حریف تنها یک هدف وجود دارد! تحریک هواداران تیم حریف به فحاشی‌های قومی. این عده قلیل تصمیم دارند از این فحاشی‌ها و خبرسازی‌ها بعدها استفاده کنند. چند هفته فرصت دارند تا ذهن همشهری‌ها و هواداران پر شمار تیم را علیه کرمانی‌ها، رشتی‌ها، انزلی‌ها و تهرانی و حتی اصفهانی‌ها تحریک، آماده و شستشو دهند.کارشناسان علوم ارتباطات و عملیات روانی این عمل را پرووکاسیون می‌گویند. یعنی تحریک. تحریک افراد به اقدامی سفیهانه و غیرعقلانی. این وطن فروشان که خود را به ایدئولوژی نخ‌نما شده پان‌ترکیسم آلوده کرده‌اند نه فقط بدشان نمی‌آید در شهر غریبه فحاشی‌های قومی بشنوند بلکه از این عکس العمل خوشحال نیز میشوند. به این ترتیب نفرت زیادی انباشته می‌شود








هر چقدر توهین‌ها و نزاع‌ها بیشترو رکیک‌تر، تعداد تماشاگران بازی بعدی بیشتر خواهد شد و عضوگیری، جذب و فریب آسان‌تر. اکنون نزدیک به دو سال است که تبدیل شده‌اند به یکی از معضلات استان آذربایجان شرقی و صدالبته هر شهری که به آن سفر می‌کنند.شعارهایی علیه تمامیت ارضی، حساسیت‌های ملی (مانند خلیج فارس)، اقوام و مردم شهرهای دیگر و حرف‌ها و سخنانی از این دست. با این‌حال و علیرغم اینکه اکثریت غریب به اتفاق ساکنان آذربایجان و همینطور تمام آذری زبانها کمترین علاقه‌ای به این نفرت‌پراکنی نشان نمی‌دهند و خود این افراد هم کاملا واقف به این نکته هستند که در اقلیت قرار دارند، هنوز اراده‌‌ ای جدی و قاطع برای برخورد با این پدیده تاسف بار و شوم به چشم نمی‌خورد. این عده گاه و بیگاه نیز پرچم یکی از کشورهای همسایه را بالا می‌برند یا پرچم کشور خودشان را آتش می‌زنند. تولید نفرت در این فضا امری عادی است چرا که این "بیگانگان" بذر نفرت و نفاق میخواهند و بس و جالب اینجاست که رژیم با این افراد هیچ برخوردی نمی کند. بنظر می آید این افراد دست پرورده رژیم نیز باشند، تا افکار عمومی با مشکلات دیگری بغیر از نالایق بودن حکومتی ها مشغول شوند.
به اشتراک بگذارید:

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader ::

۳۵ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. آفرین :) بسیار خوب بود...

    پاسخحذف
  3. gom sho baba ridam dahane hamatun kesafataye ashgal khaste shodim az bas hamvatani ba shoma kesafataro be dush keshidim

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خفه شده اش رو هم داریم، بخواهید تقدیم میکنیم

      حذف
  4. ياشاسن رهبريمز خامنه اي

    پاسخحذف
  5. شما هم پرچم هم ن‍ژادتان را برداريد (افغانستان) چرا ناراحتيد(ترکي مثل مي گويد ايت حوررکروان کچر)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همه که میرن به جنگ غور تو دیگه بمیر پانترک کور

      حذف
    2. سگ افغانی بودن شرف داره به این که مغول باشیم.ریدم به تو و خامنه ایت.

      حذف
    3. باید هم بسوزی افغانی کثیف

      حذف
  6. با اینکه حذف خواهید کرد...

    اندک!!!
    جناب علم والسلطنه اگر اندکند پس چرا اینگونه دست وپای خود را گم کرده اید!!!
    چاره کار سوزش های از این دست شما نه این سیاه نگاری ها و پرت وپلا گفتن هاست بلکه باز نمودن آن چشم های کوری است که نمی توانند واقعیات را ببینند، اگر آذربایجانی زیاد مشتاق شما و هم نوعانتان بود مطمئنا در غائله انتخاباتتان سهمی داشت، منتها حاضر نشد مگر به دلیل همین ادبیات و اخلاق خودبزرگ بینی امثالهم...
    حال شما باز فکر کنید که عده ای اندک است و با وجود دستگیری ها و زندان های فله ای رژیم حامی ماست...

    پاسخحذف
  7. خطاب به اون ناشناس بالایی که فینگلیش نوشته:
    ببخشید شما چه هموطنی درحق بقیه هموطنانتون داشتید?
    نفت داشتید و به بقیه هموطنان نفت دادید? گاز داشتید و به بقیه هموطنان گاز دادید? آب شرب و آب کشاورزی و رودخونه های پر آب داشتید و به بقیه مناطق کشور محصولات کشاورزی و آب شرب و آب کشاورزی دادید? برنج و و ذرت تولید میکنید و کشور وابسته به تولید برنج و ذرت شماست? معدن غله کشور هستید? جنگلهای زیادی داشتید و جنگلهاتون بخاطر بقیه کشورنابود شده است? معادن مس و آهن و روی و منگنز و طلا دارید و هموطنان شما در معادنتان شاغل هستند? یا اینکه معادن اورانیوم کشور همه در استان شماست?
    شما که هیچکدوم از اینا رو نداشتید اما بگو ببینم چطوری هست که استان شما آباد و پر رونق است?
    شما که مثل تایلندی ها و ازبکها زنانتان برای شما تولید ثروت نمیکنند?
    پس حکایت آبادانی استان شما چیست?
    نکند از منابع بقیه استانها استفاده میکنید? یا اینکه بواسطه تن فروشی زنانتان تولید ثروت میکنید? کدام یکی از اینهاست. لطفا جواب دهید?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اذربایجان ما همه چیز دارد از معدن مس گرفته تا منابع نفت در جنگلهای ارسباران پس نکرانی نداریم
      در ضمن ابادانی اذربایجان مدیون سخت کوشی مردمان ان هست که هنوز هم بابت این سخت کوشی از شما لقب ترک خر را گرفتند

      حذف
    2. سخت کوشیتون رو در ۱۲۰۰ سال در حکومت بر ایران دیدیم؛ به باد دادن ایران، کشتن امیر کبیرها و قائم مقامها، سر بریدنها و چشم در آوردنهای ایرانیها، تربیت کردن آدمخوارها در زمان صفویه، در دوغاب انداختن تجار تبریز توسط پیشه وری خیانت ییشه ، نمک نشناسیتون نسبت به ایرانیها که ۱۲۰۰ ساله که بر کشورشون حکومت میکنین و تازه طلبکار هم هستین نمک به حرامهای مزدور.

      حذف
  8. بنده خودم آذری هستم هیچ سازشی هم با این پان ترک ها نخواهیم کرد
    ایران دا تمامی قوم لار هچ مشکلی لری یوخدی لار . شوم نقشه لری کی چکیپلر بیزه اسراییل و اذربایجان ایسدیلر ایرانی تیکه تیکه الیالار

    پاسخحذف
  9. چیزی که درتاریخ ایران مسلم است شاهان تورک باعث و بانی اکثر بدبختیها بوده اند.
    غزنویان با کشتن فرستادگان چنگیز باعث و بانی خسارت بیشمار شدند. ترکان صفوی نطفه ناپاک شیعه و شیعه گری را در این مملکت بارور کردند و در آخر با خفت و خواری بسیار تمام کشور را سیزده سال دست احمد افغان سپردند. قاجاریه خاندان شریف زند را از بین بردند و مملکت را به دول خارجی هبه کردند. الان هم خامنه ای تورک است و هر چه همگان نصیحتش میکنند که این روش مملکت داری منجر به نابودی مملکت میشود اصلا اثر ندارد. خمینی هندی بود و از تخم ترکه این آب و خاک نبوده و نیست. اما هندیها پس از صدها سال تلافی تجاوزات نادر افشار که ترک بود به هند را از ایرانیان به سختی گرفتند.

    پاسخحذف
  10. ایران کشوری ایست با 75 میلیون جمعیت و با 75میلیون رای و نظر متفاوت از هم.برای رسیدن به سطح بالای فرهنگی و معیشتی و پیروزی در هرجیزی که مد نظر است در هر سیستمی یک هدفی واحد با عقیده واحد نیاز است نه اختلاف و کنکاش گذشته گذشته اینه عبرت است نه چماقی برای کوبیدن. گذشتگان اکنون را ساختند و ما در حال ساختن اینده هستیم و وای به حال ایندگان

    پاسخحذف
  11. ای بابا بس کنيد خواهش ميکنم مگر ستّار خان و باقر خان برای نژاد جنگيدند
    آخه بابا جان بريد انترو پلوجی بخونيد نژاد مفهوم دارد. حتی ترکيه هم ترک ندارد
    آنها ترک زبان هستند نژاد ترک را در ترکستان چين و قزاقستان، قرقيزستان، ازبکستان
    و اسيای ميآنه ميشود ديد. ما ها هيچ کدام ترک نيستيم ما ترک زبانيم چون 1000 سال
    حکومت مرکزی و محلی پس از يورش آعراب ترک بودند. همين يک خورده تاريخ بخوانيد
    مشکل ما الان کی چه نژاد داره نيست. مشکل يک پارچگی ميهن هست. بابا الان که رهبر
    و رييس جمهور ترک زبانن باز ميگيد جفا رفته بجز دودمان پهلوی و زنديان بقيه همه ترک يا ترک زبان
    بودند. آخه عزيزان. اين گربه بی سر معنا ندارد برايه 150 سال تبريز شهر وليعهد قاجار بود. هزاران
    انديشمند به مام ميهن تقديم کرده حالا شما ميخواهيد بندازيد خودتون را در بغل جمهوری ارّان علی اف ها؟
    يک بار بريد در فرودگاه آنها يک بار بريد مديريت آنها را ببينيد از پس خودشان بر نمی آيند. در ضمن هيچگاه تا 1941 و زمان
    استالين آنجا اذربايجان نبوده هميشه آنجا را ارّان ميگفتند يا قفقاز جنوبی پس از انقلاب اکتبر هم ان قسمت شد جمهوری باکو
    تنها برای اين زمان که الان همه به جون هم افتاديم آنجا را اذربايجان نام گذاری کرد رفيق استالين.

    پاسخحذف
  12. Nemidoonam Chera shoma farsa az baradariye ma koonetoon misooze...
    (albate nazare man hazf khahad shod)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوستانی که با توهین حرف خودشون رو پیش میبرند در رابطه با تصویر بالا نظر خودشون رو بیان کنند لطفا

      حذف
  13. "شما هم پرچم هم ن‍ژادتان را برداريد (افغانستان) چرا ناراحتيد(ترکي مثل مي گويد ايت حوررکروان کچر "

    شما در ایران زندگی میکنی باید به ایران عرق داشته باشی نه به کشور هم زبونت

    پاسخحذف
  14. من یک اردبیلی هستم پدران من در جنگ چالدران وجنگهای بسیار دیگر خون دادند وشهید شدند تا ایران را به یک وحدت ملی نسبی رساندند.ایران یکپارچه میراث پدران ماست وما نمی گذاریم که تجزیه طلبان به خون شهدای چالدران خیانت کنند.در ضمن تبریزیهاکه خود را اینطور نماینده تمام اذربایجان می دانند فرضا که فردا با کمک عوامل بیگانه اذربایجان جدا شد اونوقت اینها می خواهند برما سروری وحکومت کنند.حکومت فعلی تا اعتراض میکنی میگه اسلام در خطره و خود را همه کاره اسلام می داند وحکومت فرضی تبریزیها هم سرکوب میکنه ومیگه زبان ترکی وفرهنگ ترکی در خطره وخودرا همه کاره اذربایجان میدونه.نه عزیزم من شخصا بهترین دوستانم فارس ورشتی و... هستند در جنگ 8ساله هم با همین ادمها شب و روز های زیادی را زیر زیر بمبارانهای دشمن مقاومت کردیم تاایران یکپارچه بمونه.پیوند ما طوری نیست که با نفرت افکنی شماها گسستنی باشه.کشورم را دوست دارم وهموطنانم را با هر زبان دوست دارم.زبان ترکی اذری هم با ایجاد نفرت حفظ نمی شه بلکه نیاز به کار فرهنگی داره.شما نگاه کنید به صد سال گذشته مخصوصا دوران مشروطه وبعد از شهریور بیست که یک ازادی نسبی برقرار بود ونشریات به هر زبانی چاپ میشد پس چرا ما نشریات ترکی یا اصلا نداشتیم ویا اگر بود به تعداد انگشتان یک دست هم هیچوقت نرسید. همین الان این چند تا نشریه ترکی زبان موجود را نگاه کنید انصافا چقدر تیراژ ومشتری داره.چرا کم کاری فرهنگی خودمون را گردن این واون میا ندازیم و ایجاد تفرقه و جدایی میکنیم.بری من همدلی از همزبونی بهتره.

    پاسخحذف
  15. در پاسخ دوستی که گفته ترکها در اعتراضات بعد از انتخابات شرکت نکردند. شنیده ها وشواهد اینطور نشون میده که بیشتر شهدای بعد از انتخابات ریشه اذربایجانی دارند.یا همینطور در میان دستگیر شدگان.مگر اینکه ترکهای مقیم تهران و اصفهان و مشهد را ترک به حساب نیارید وبساط خودی وغیر خودی راه بیندازید.ایران مال همه ایرانیانه وهمه باید برای دمکراتیک شدن فضا تلاش کنیم خوب یا بد این تنها راه مفید ومناسب برای همه ماست.

    پاسخحذف
  16. یه مسئله ی مهم اینه که این افراد با وجود تمام کار های غیر قانونی شون وحتی با وجود مطرح شدن ارتباط پان ترک ها با ترکیه توسط ویکی لیکس باز هم با آزادی تمام برای ترکیه و آذربایجن سینه دری می کنند و حکومت کوچکترین واکنشی نشون نمی ده.این نشون میده که سیاست اسراییل جنایتکار،پانترک ها و حکومت در یک راستا ست و اون از بین بردن وحدت ملی و حفظ حکومت اسلامی به هر شکل ممکنه(بزرگترین منفعت رو از وجود حمهوری اسلامی قطعا تو این 33 سال اسراییل داشته).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با عرض پوزش:ترکیه در خط دوم =اسراییل

      حذف
  17. همیشه تاریخ ایران وقتی فارس ها نیاز داشته و نتوانند مثل همیشه کاری را بکنند انتظار دارند تورک ها مثل همیشه براشون خر حمبالی بکنند . حالا که جنبش سبز بادبادکی کف و حباب شده ، خشم و عصبانیت تان از بی محلی تورکها با نوشتن چنین لینکهایی و تهمت و افتراء زدنتان به تورکها خیلی آشنا و قابل لمس هست .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تو دیگه خفه شو حزب الهی ساندیس خور. خودت رو به آذریها نچسبون و شعار نده نوکر خامنه ای منافق

      حذف
  18. چو ایران نباشد تن من مباد...
    عزیزان هیشکی از وضعیت کشور راضی نیست ترک با فارس گیلک و اصفهانی همه باید دست به دست هم بدیم که از این وضعیت خارج بشیم
    هیشکی قلبا راضی به جدایی نیست همه این مسائل از نارضایتی های اوضاع کشور حاصل میشه.. همه ترکها از ته دل برای ایران و ایرانی عشق میورزند
    وطن یعنی سرای ترک با پارس
    وطن یعنی خلیج تا ابد فارس

    پاسخحذف
  19. چو ایران نباشد به تخمم که نیست! بچه های آزربایجان بیایید ببینیم این پخ باش ها یا همان پان فارس ها فرهنگشون چه جوریه1-به رسم اجدادشون عنایت خاصی به خواهر مادر و سایر محارم دارن مثل قوهروش(کوروش)کبیر که با خاله جونش ازدواج کرد2-اینا که ادعا دارن چند هزار سال قدمت دارن بیجاره ها برا این کلمات پیش پا افتاده معادل ندارند مثل غیرت!ملت!وطن!قاشق!بشفاب!و...!شما بگین اینا بیش از 100 سال قدمت دارن؟3-اسم ایران بیش از 350 سال قدمت نداره اگه داره سند بیارین.این ایران رو هم خودمون ساختیم خودمون هم میخوایم تجزیه اش کنیم به شما چه؟دروغگویی تو خونشونه4-بچه ها هیچ میدونین اینا به چیزایی که اصلا وجود نداره مینازن!مثل شعر سعدی بر سر در سازمان ملل!یا همین اسم ایران مثلا در4000 سال پیش!دیزززززززززز

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمی خواد تخم اردکت رو به کسی حواله بدی. فعلا تو همون تخم الهام الاغ اوف و آردوغان و اوباما و نتانیاهو رو بخور به این کارا کار نداشته باش. هر وقت گفتن عمله تو بیلت رو وردار و راه بیوفت.

      حذف
  20. دستشون درد نکنه... یه موی اینها با کل جنبش چمنی های جنسیت نامعلوم عوض نمی کنم

    پاسخحذف
  21. خودتي
    ياشاسين اذربايجان
    كور شين الهي

    پاسخحذف
  22. اینهایی که با فحش وتوهین مطلب مینویسند معلومه که هیچ منطقی سرشون نمیشه وحتما از جایی حقوق میگیرند.وهیچ وقت نمیتونند نماینده مردم فهیم وشریف اذربایجان باشند.یاشاسین ایران یاشاسین اذربایجان

    پاسخحذف
  23. اصلا در ایران ما چیزی به نام قوم فارس نداریم بلکه زبان فارسی داریم.این قوم فارس تخیلی که به شما ظلم کرده کجا متمرکزند به ما هم بگید تا اگاه بشیم.زبان فارسی را هم فرمانروایان ترک زبان در ایران رواج دادند ودر زمان قاجار هم زبان رسمی بوده.حتی بر درو دیوار کاخها در استانبول اشعار فارسی نوشته شده وشاهان عثمانی با افتخار شعر فارسی میخواندند. یادم هست تا همین چند سال یش اگر یک فارس ترکی هم بلد بود ان را یک هنر میدانست وافتخار میکرد.حالا چند تا تجزیه طلب اومدن تا این صممیت را نابود کنند.

    پاسخحذف