۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

تعطیلی حوزه، مدارس و ادارات شهر قم در آستانه سفر رهبر جمهوری اسلامی

جـــرس: یک روز مانده به سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم و همزمان با تمهیدات و تدارکات گستردۀ امنیتی، تبلیغاتی و سیاسی حکومت برای این سفر، مدارس، حوزه های علمیه و ادارات شهر قم تعطیل اعلام شد.

در حالی که منابع خبری جرس از قم خبر از تعطیلی مدارس و ادارات دولتی این شهر می دهند، معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به سفر رهبری به قم، از تعطیلی دروس حوزه در روز استقبال از وی خبر داد.

بر اساس این گزارش،  مراسم استقبال از رهبری، روز سه‌شنبه ساعت 8 صبح از خیابان 19 دی آغاز و تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت و سخنرانی آقای خامنه‌ای با حضور مردم قم در میدان آستانه انجام خواهد گرفت.


سفر رهبر جمهوری اسلامی بنا بود اول ذیقعده (١۷ مهرماه) آغاز شود؛ که بنا به دلایلی نامعلوم به تاخیر افتاد و اکنون قرار است این سفر در ١١ ماه قمری جاری (٢۷ مهرماه) آغاز شود.

بنا به گزارش منابع موثق خبری و شاهدان عینی، حکومت برای سفر رهبر جمهوری اسلامی به قم تدارکات فراوان و پرهزینه ای از نظر تبلیغاتی و امنیتی فراهم دیده است. 
طبق گزارش های دریافتی جرس و شاهدان عینی، از چند روز بیلبوردهای خوشامدگویی به رهبری در سراسر شهر قم نصب شده اند، تردد اتومبیلهای دولتی در خیابان ها به شدت افزایش یافته، پرواز سطح پایین هلی کوپترهای امنیتی و انتظامی شدت گرفته، حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی های بسیج در سطح شهر کاملا محسوس بوده، تمام مسیرهای اصلی شهر قم تحت کنترل دوربین های مدار بسته قرار گرفته، به مغازه دارها دستور داده شده است که کسب و کار خود را هم زمان با ورود رهبری به قم تعطیل کنند، مدارس از سطوح ابتدایی تا دبیرستان موظف به تعطیلی کلاس ها و شرکت در مراسم استقبال شده اند، ائمه مساجد مکلف شده اند در روز ورود رهبری بین نماز ظهر و عصر دو رکعت نماز شکر برای سلامتی وی بخوانند، سرعت اینترنت به شدت پایین آمده است و از ماموران امنیتی به سراغ مراجع تقلید رفته و از آنها خواسته اند با حضور در حرم حضرت معصومه به استقبال آقای خامنه ای بروند.

منابع خبری جرس همچنین گزارش داده بودند که آیت الله وحید خراسانی، از مراجع منتقد دولت، بدلیل اینکه تصمیم داشت زمان سفر خامنه ای، در شهر قم نباشد و به مشهد عزیمت کند، از سوی اداره اطلاعات قم تهدید شد و از سفر وی جلوگیری بعمل آمد.

سفر آقای خامنه ای به قم و ادعای دیدار با مراجع درحالی مورد تبلیغ رسانه های حکومت قرار می گیرد که طی هفته های تبلیغاتی فوق الذکر، دولت با انسداد و فیلترینگ سایت های آیات عظام صانعی، دستغیب و بیات، سعی داشته ارتباط این مراجع تقلید با مردم را دچار اختلال نماید.


به اشتراک بگذارید:

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader ::

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر